Ez a weboldal sütiket használ!

Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.

 Részletek

 

Menü

100 éves az SKF beálló görgőscsapágy!

A beálló görgőscsapágy idén ünnepli a 100. születésnapját. Az SKF által kifejlesztett csapágy segítséget nyújt a mérnökök számára, mivel felveszi a nagyfokú radiális és axiális terheléseket az egytengelyűségi hibára vagy a tengelylehajlásra hajlomos alkalmazásokban.
Svédország, Göteborg, 2019. április 16.: A beálló görgőscsapágyat (SRB) eredetileg az SKF mérnöke, Arvid Palmgren fejlesztette ki 1919-ben, és azóta az egész világon alkalmazzák.
 
Az önbeálló golyóscsapágy kiegészítéseként kifejlesztett beálló görgőscsapágy eredeti SKF kivitele mára az iparág legnagyobb termékcsaládjának részévé vált annak köszönhetően, hogy nagy terhelések alatt is képes kezelni az egytengelyűségi hibát. 
 
A legendás amerikai Las Vegas Strip-on található High Roller óriáskerékbe építették be az SKF által valaha gyártott legnagyobb méretű két SRB csapágyat, melyek egyenként 8,8 tonna tömegűek! Az SKF beálló görgőscsapágyak számos alkalmazásban megtalálhatók, köztük néhány olyan helyen is, ahol nem is gondolnánk. Jó példa erre a Bahreini Világkereskedelmi Központ, ahol a két 240-es méter magas (50 emeletes) torony közé három torony-szélturbinát építettek be, melyek mindegyike 29 méter átmérőjű, és évente 1300 MWh áramot termel. A turbinák fő tengelyeit SKF beálló görgőscsapágyakkal látták el. A turbinákat 2008 márciusában üzemelték be, és a szélviszonyoktól függően az idő 50 százalékában működnek. Az SRB-vel felszerelt másik különleges alkalmazás a Zeppelin, amely a Hindenburg-katasztrófát követően 60 év kihagyás után született újjá. Az SKF-et a ZF, a Zeppelin NT hajtómű-gyártója kérte fel arra, hogy segítséget nyújtson az új és továbbfejlesztett léghajók meghajtásához.
 
Az SKF széles körű SRB választéka számos előnyt biztosít speciális üzemi feltételek esetén. Például a szennyezett környezetben működő nehézipari alkalmazások üzemeltetői mintegy négyszeresére növelték a csapágyak névleges élettartamát a zárt SKF beálló görgőscsapágyakkal. A legzordabb környezetben működő alkalmazások számára jelentős előnyöket kínál az SKF Three-Barrier megoldás, amely költséghatékony, optimalizált élettartamot biztosító és minimális karbantartási igénnyel rendelkező beálló görgőscsapágyakból áll. Az SKF Explorer SRB hosszú élettartamának és nagy teljesítményének köszönhetően új dimenziók nyíltak a hajtómű-tervezés területén is.
 
Petra Öberg Gustafsson, az SKF önbeálló csapágyak termékválasztékáért felelős igazgatója nyilatkozatában elmondta: „Az SKF a kezdetektől fogva vezető szerepet tölt be az önbeálló csapágyak fejlesztésében. A beálló görgőscsapágy piaci bevezetésére 1919-ben került sor, és azóta is folyamatosan fejlesztjük ezt a terméket. Az Arvid Palmgren által tervezett eredeti kivitelre építve mára a nyitott és zárt beálló görgőscsapágyak legszélesebb körű választékát kínáljuk az iparban. Az egyre nagyobb kihívást jelentő üzemi feltételek és a nagy teljesítményre vonatkozó folyamatos nyomás érdekessé teszi annak a folyamatnak a megfigyelését, hogy milyen fejlesztésekre kerül majd sor a következő 100 évben!
 
Forrás: https://www.skf.com/hu/news-and-media/news-search/2019-04-16-celebrating-100-years-of-the-spherical-roller-bearing.html
Tartalomhoz tartozó címkék: hír

Keresés