Ez a weboldal sütiket használ!

Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.

 Részletek

 

Menü

Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

A vállalkozás adatai:

Cégnév: Havancsák Kft
Székhely: 6722 Szeged, Kálvária sugárút 4-6.
Cégjegyzékszám: 06-09-001730
Cégbíróság vagy nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Elérhetőség: havancsak@havancsak.hu
Szolgáltató egyéb elérhetősége: +36-62/566-400 (központi telefonszám)
Adószám: 10719242-2-06
Hatósági eng. szám: NAIH-93032/2016

 

Szállítás
A megrendelt termék személyes átvételére is lehetőség van, a Vállalkozás 6722 Szeged, Kálvária sgt. 4-6. szám alatt található üzletében. A személyes átvételt megelőzően kérjük egyeztessen és érdeklődjön a Vállalkozás +36-62/566-400 telefonszámán vagy havancsak@havancsak.hu elektronikus elérhetőségén.

Amennyiben nem a személyes átvételi lehetőséget választotta, a küldemények kézbesítése, szállítása GLS futárszolgálattal történik. A termék várható szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza a szállítás várható idejét. Minden esetben 2 db e-mailt kell hogy kapjon a Vásárló a rendelés leadását követően. Az egyik egy automatikusan generált e-mail lesz, amiben jelezzük a Vásárlónak, hogy megkaptuk rendelését. A második e-mailben már az egyik kollégánk veszi fel a Vásárlóval a kapcsolatot 1 munkanapon vagy 24 órán belül, és jelzi Önnek, hogy a rendelés azonnal teljesíthető raktárról, vagy pedig amennyiben nincs készleten egy vagy több termék, abban az esetben mikorra várható a beérkezésük.

Amennyiben raktáron lévő termékekről van szó, a kiszállítás 1-2 munkanapon belül megtörténik a GLS futárszolgálat segítségével. Ha olyan termékre adta le rendelését, amely éppen nincs készleten, jellemzően 1-6 munkanap alatt szállítjuk a termékeket, azonban néha előfordulhatnak váratlan esetek, amikor rajtunk kívül álló okok miatt (készlethiány a gyártónál, komponens hiány) a szállítási idő megcsúszik. Minden esetben jelezzük ilyenkor a vevő felé a szállítási időt.

Cégünknél a csomagokat a GLS futárszolgálat 13:30-kor szokta felvenni, a csomagok feladásáról szóló e-maileket csak a csomagok biztos felvételét követően küldjük ki.

 A szállítás várható időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazolásban szereplő e-mail címen is.

A Vállalkozás előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a Termék kiszállításának várható időpontjáról, azonban a Termékek szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem a Vállalkozás, sem a Vásárló nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve elmaradása esetén.

Szállítási módok

GLS futárszolgálattal, a postázást követő első munkanapon történő kiszállítással. 

A megrendelt termék átvételére továbbá lehetőség van GLS csomagponton történő átvétellel.

Szállítási díjak:

Magyarországon belül történő kiszállítás esetén a csomagok szállítási díja bruttó 1130 Ft. Bruttó 12700 Ft feletti rendelés esetén a szállítási költség díjmentes.
Külföldre szállítás esetén egyedi szállítási feltételek érvényesek, melyekről e-mailben érdeklődhet a havancsak@havancsak.hu címen.

A vállalkozás tájékoztatja a vásárlót, hogy a GLS csomagpont kézbesítési költségéi, megegyeznek a kiszállítási díjszabással.

 

A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre. A „Megtekintés” során a vásárló a mennyiségeket igény szerint módosíthatja, javíthatja. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A termékekről feltüntetett képek csupán tájékoztató jellegűek!

A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni vagy esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
 

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie.

Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.


A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel, házhozszállítás futárszolgálattal, GLS csomagpont), valamint fizetési módot (utánvétel, előre utalás, CIB bankkártya). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

Árak

Áraink csak a webáruházunk felületén leadott rendelések esetén érvényesek! Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. A feltüntetett árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. A Vállalkozás a fenntartja a jogát a feltűnő értékaránytalanságból eredő megtámadási jogát illetően, az olyan vásárlások tekintetében, ahol a megvásárolt termék értéke és a Vásárló által teljesítésre kerülő ellenszolgáltatás között feltűnően nagy  az értékaránytalanság .


A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.


Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
 

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.


Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a Vásárló a rendelés beérkezéséről, mely automatikus e-mail tartalmazza a megkötött szerződést és tájékoztatást, a panaszkezelés módjáról, a békéltető testület eljárásban történő együttműködésről, a békéltető testület elérhetőségeiről, az elállási jog gyakorlásának a jogszabályban meghatározott feltételeiről, kellékszavatosságról, termékszavatosságról. Ezen e-mailt követően a Vásárló kap egy e-mailt a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot, vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.


Fizetési feltételek

Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás fizetésre, személyes átvételre készpénzzel és utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben vagy bankkártyával a küldemény kézbesítőjének.

Hűségpont rendszer

A regisztrált vásárlók hűségpontokat kapnak. A rendszer a korábbi vásárlásokat veszi alapul, és az ott elköltött összeg után ad pontokat a regisztrált vásárlóinknak, melyet a későbbiekben levásárolhatnak.

Fontos, hogy csak a regisztrált vásárlóknak tudjuk jóváírni a pontokat!

Minden elköltött 100 Forint után 1 pontot kap a vásárló, azaz ha 10.000 Forint értékben vásárolt korábban, akkor 100 pont íródik jóvá a nevén azt követően, hogy teljesítettnek minősítjük a rendelését. Teljesítettnek tekintjük azokat a vásárlásokat, melyek kézbesítésre és kifizetésre kerültek.

1 hűségpont 1 Forintnak felel meg, azaz például ha valaki egy 1.000 Forintos terméket szeretne megvásárolni, és egy korábbi vásárlása után 100 pontot kapott, akkor a termék 900 Forintjába fog csak kerülni 1000 Forint helyett. A vásárlások után jóváírt pontok beváltási ideje 1 év, 1 évet követően a pontok elévülnek.

 

A szállítástól elállás

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni és ez esetben jogosult a megrendeléstől elállni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést nem iktatják, utólag nem lesz hozzáférhető.

 
Tulajdonjog átszállása
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.


Megrendelés módosítása, törlése


A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. A Vállalkozás a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására.

A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Kapcsolat" menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefonon kerülhet sor.

 

Az elállási jog, a termék visszaküldése

 

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szerint elkészített nyilatkozatminta a következő link megnyitásával érhető el: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/7822

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

 

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

 

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

 

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  4. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  5. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  6. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  7. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  8. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  9. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  10. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  11. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  12. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

A Vállalkozás az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.

 

A visszatérítés során alkalmazott fizetési mód, a vásárló által, a megrendelés során megadott fizetési mód. Az eladó székhelyén készpénzben is visszatéríti a vásárlónak a kifizetett összeget. Minden más esetben banki átutalással kerül visszatérítésre a kifizetett összeg. A visszatérítési módok alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Vállalkozás részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Vállalkozás címen leadni.

 

Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

 

Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

 

A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

 

A Vállalkozás nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

 

A visszatérítést Vállalkozás mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Vállalkozás elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Vállalkozás. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Vállalkozás részére.

 

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

 

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

 

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

 

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

 

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

 

A kicserélt termék kiszállításakor nem érvényes a díjmentes kiszállítási kedvezmény, mely a Bruttó 12700 Ft feletti rendelés esetén áll fenn.

Minden esetben a kicserélendő termék eladónak történő visszaküldésének szállítási költsége, és az új, csere termék szállítási költsége a vásárlót terheli.

 

 

Az elállási jog gyakorlásának a menete:

 

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Vállalkozás elérhetőségein jelezni.

 

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.

 

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Vállalkozás címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

 

A Vállalkozás azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

A Vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek a megtérítését.

 

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

  

Panaszkezelés és vitarendezési mechanizmus


A Vállalkozással létesülő szerződés vonatkozásában a magyar jog az irányadó. A szerződés nyelve: magyar.

 

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényrendelkezéseinek megfelelően, amennyiben Vállalkozás és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Vállalkozóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) fogyasztói panaszával kapcsolatosan a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: http://jarasinfo.gov.hu/.

 

A  Vállalkozás tájékoztatja Vásárlóit, hogy a békéltető testületi eljárásban a Vállalkozás együttműködési kötelezettség terheli. A Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást. Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül. Az egyszerűbb és a gyorsabb ügyintézés érdekében javasolt a Vállalkozás székhelye szerinti Csongrád Megyei Békéltető Testület megjelölése eljáró hatóságként. A Vállalkozás tájékoztatja Vásárlóit, hogy a Csongrád Megyei Békéltető Testület elérhetőségi adatai a következők: (Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12., Kamarai kapcsolattartó: Jeney Zoltán, Telefon: +36-62/554-250/118, Fax: +36-62/426-149, E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu). A Csongrád Megyei Békéltető Testületről bővebb információ a http://www.bekeltetes-csongrad.hu/ linken érhető el.

 

A megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független békéltető testületek elérhetőségei a következő linken érhetőek el: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579 .

 

 A Vállalkozás és a Vásárlók között esetleg felmerülő vitás kérdéseket békés úton rendezik, vagy, amennyiben ez nem lehetséges, a vitás ügyeket megoldás céljából a Szegedi Törvényszék elé kell terjeszteni, amennyiben az nem ellentétes a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvényben rögzített a vállalkozás által fogyasztóval szemben, szerződéses jogviszonyból eredő igény érvényesítése iránt indított perre vonatkozó illetékességi kikötéssel, ugyanis amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

A jótállásra, valamint a kellékszavatosságra és termékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás

Jótállás

 

A kötelező jótállás hatálya alá tartozó, forgalmazott termékekre 1 év jótállást vállalunk. A Vállalkozás felhívja a figyelmet, hogy a vásárolt termékhez nincs külön jótállási jegy, a mellékelt számla egyben jótállási jegy is. A jótállás kezdete a termék Vásárló részére történő átadásával vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás megbízottja végzi, az üzembe helyezéssel, beépítéssel kezdődik.  A jótállási igény nem érvényesíthető, ha a hibát a nem rendeltetésszerű használat, szakszerűtlen üzembe helyezés, rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta. A jótállási ügyintézés minden esetben telephelyünkön történik.

 

Kellékszavatosság

 

A kötelező jótállás hatálya alá nem tartozó termékekre kellékszavatosság vonatkozik.

 

A Vásárló a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló, mint fogyasztó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

 

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

 

A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Vásárló megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Vállalkozással közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

 

Termékszavatosság

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló, amennyiben fogyasztónak minősül - választása szerint – kellékszavatossági igényt meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó vagy forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak vagy forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Keresés