Ez a weboldal sütiket használ!

Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.

 Részletek

 

Menü

Peugeot 206 sebességváltó gomb ragasztása

Peugeot 206 sebességváltó gomb ragasztása Nemrég vásároltunk használtan egy Peugeot 206-ot, aminek a sebességváltó gombja már a próbaút során a feleségem kezében maradt. Szerencsére a munkámból adódóan volt otthon minden szükséges hozzávaló hogy megragasszam magamnak, most ezt mutatom be nektek, hátha ti is így jártok valamikor.

 

A sebváltón korábbi ragasztásnyomok voltak felfedezhetőek (poliuretán ragasztó), szóval nem én voltam az első aki így járt vele. A fehér műanyagon nem volt semmilyen felségjelzés ami alapján beazonosíthattam volna az anyagát, a tapintása csúszós, enyhén zsíros volt, ezért HDPE-re gondoltam. Ezért tisztításra a Loctite 7063-at, felületkezelésre a Loctite 770-et, ragasztásra pedig a gyorsasága és réskitöltő képessége miatt a Loctite 4070-et választottam ki magamnak. A tisztítást megfelelően elvégeztem, majd felvittem a 770 primert, amivel ragaszthatóvá válik a PE/HDPE anyag, majd az oldószer elillanását követően felvittem a Loctite 4070-et. A ragasztás stabilnak tűnt, én pedig nyugodt szívvel adtam át az autót használatra a feleségemnek.

 

A meglepetés 2 nappal később jelentkezett, amikor a ragasztás valamiért elengedett, és a gomb vezetés közben a kezemben maradt. Mi lehetett a baj...?

 

Kifelejtettem egy fontos dolgot, mégpedig a felület érdesítését, ami PE/HDPE esetén az egyik legfontosabb lett volna. A ragasztást kezdhettem elölről, ezúttal viszont egy P600-as finomságú csiszolóvászonnal felérdesítettem a felületet, ezáltal növelve a megtapadáshoz szükséges felületet a ragasztó számára. A ragasztás többi mozzanata megegyezik az előzővel, annyi különbséggel, hogy a sebváltó gombja azóta is tökéletesen és stabilan végzi a dolgát :)

Tartalomhoz tartozó címkék: hír

Keresés